Help, ik wil/moet thuiswerken

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter

Thuiswerken is, helaas, door de huidige Coronacrisis actueler dan ooit. Natuurlijk is een eerste vereiste een desktop en/of laptop (die je contactloos kunt betalen, aangezien contant geld momenteel niet gewenst is), maar daarmee ben je er niet. Was het maar zo simpel….

Praktisch gezien

Stel, u heeft een desktop of laptop gehaald, zodat u kunt thuiswerken. Of u heeft als werkgever uw medewerkers voorzien van een pc of laptop van de zaak. Verschilt deze computer veel van het apparaat wat er al
thuis staat? Niet dus!

Het gaat erom hoe er vanuit huis toegang wordt verkregen tot de bedrijfsgegevens. Vaak is er wel al toegang tot e-mail en in sommige gevallen tot (persoonlijke) documenten. Maar toegang tot veelgebruikte programma’s, hoe is dat geregeld?

Met een beetje geluk heeft u al veel data en ‘apps’ in de cloud staan. In dat geval wordt thuiswerken al snel een stuk gemakkelijker. Lastiger wordt het als data en programma’s nog op een eigen lokale server staan. Vooral de ‘ouderwetse’ Windows (of misschien wel DOS) applicaties zijn in veel gevallen niet zo maar beschikbaar, tenzij u een zogenaamde ‘Remote Desktop’ omgeving heeft. Als u het laatstgenoemde heeft ingericht, kunt u stoppen met lezen. Alhoewel….

Veilig thuiswerken

Stel, u geeft uzelf en uw medewerkers vanuit huis toegang tot uw bedrijfsdata, dan is dat niet zonder risico’s. Wanneer op uw bedrijf wordt gewerkt achter uw computer(s), dan heeft u de controle over uw omgeving (als het goed is). Zodra er ‘buiten de deur’ wordt gewerkt, verliest u de controle.

Het gaat dan nog niet eens over de vraag of thuiswerken productief is, want dat zit meestal wel snor. Waar het met name om gaat, is of de thuiswerksituatie wel veilig is, vooral als uw medewerkers met hun eigen
computer (tegenwoordig ook wel populair ‘device’) toegang krijgen tot uw bedrijfsomgeving. Want dit ‘device’ wordt niet door u (of uw systeembeheerder) beheerd/gecontroleerd, dus hoe zorgt u ervoor dat ook uw bedrijfsgegevens niet worden geïnfecteerd met één of ander (niet-Corona) virus?

Professionele hulp nodig?

Wilt u weten hoe u een veilige thuiswerkplek kunt realiseren, het liefst op korte termijn? U wilt graag een second opinion of de wijze waarop nu vanuit huis gewerkt wordt veilig is? Of u wilde al de overstap naar de cloud maken, maar om verschillende redenen is het er nog niet van gekomen? CompanyPoint heeft veel ervaring met transities naar een veilige cloudomgeving of het koppelen van lokale IT-omgevingen met cloudtoepassingen (hybrid cloud). Nu is het moment en we kunnen u ook een voordelige aanbieding doen! We helpen u graag en uiteraard kunnen we dat snel en ook op afstand regelen 😊.

Lees andere berichten van CompanyPoint

Help, ik wil/moet thuiswerken

Thuiswerken is, helaas, door de huidige Coronacrisis actueler dan ooit. Natuurlijk is een eerste vereiste een desktop en/of laptop (die je contactloos

thuiswerkplek

Wil je meer informatie hierover, neem dan contact met ons op op 085-2737487.
Of vul je gegevens hieronder in en dan nemen wij spoedig contact op met je.

KLANTENPANEEL

HELPDESK

REMOTE CONTROL

Klachtenregeling

Omdat wij onze klanten een optimale service willen verlenen vinden wij het belangrijk van u te horen als u klachten heeft over onze producten/dienstverlening. Doe dit – mede om eventuele schade te beperken – zo snel mogelijk. Volgens de wet is een klacht op tijd kenbaar gemaakt als dit binnen twee maanden na ontdekking gebeurt. Dit geldt ook in het geval dat de geleverde dienst/product niet de eigenschappen heeft die u op grond van de overeenkomst mocht verwachten. Het is in uw belang om uw klachten schriftelijk kenbaar te maken.
Als u een klacht bij ons indient zal die uiterlijk binnen 14 dagen worden beantwoord. Hebben wij daarvoor meer tijd nodig, dan laten wij u binnen 14 dagen weten wanneer u antwoord kunt verwachten.