CompanyPoint vindt zijn oorsprong in 2012, bedacht vanuit het idee dat klanten voor vrijwel alle basis ICT behoeftes terecht moeten kunnen bij één bekend en vertrouwd aanspreekpunt. ICT ‘dingen’ moeten voor de gemiddelde klant het gewoon doen. En als iets niet naar wens gaat, moet dit snel opgelost kunnen worden. Er is niets frustrerender als iets niet werkt, dat men dan ook nog moet gaan uitzoeken welke leverancier met hiervoor moet inschakelen. Zodoende levert CompanyPoint vrijwel alle diensten die een organisatie nodig heeft. 

Dit is ook vanuit praktisch oogpunt bedacht: daar waar in de beginjaren van IT en telecommunicatie nog veelal gescheiden diensten waren, vloeit dit steeds meer in elkaar over. Tegenwoordig is veel met elkaar gekoppeld of zelfs geïntegreerd, mede doordat de onderliggende techniek ook vergelijkbaar is geworden. Ook op het gebied van websites en cloudoplossingen geldt hetzelfde, vrijwel alles heeft wel een onderliggende koppeling of relatie met een andere IT-toepassing. Voor een normale gebruiker is het lastig om te achterhalen welke leverancier voor welke dienst verantwoordelijk is. CompanyPoint heeft het makkelijk gemaakt, daarvoor kun je bij ons allemaal terecht. Onze diensten rusten op de volgende pijlers:

  • Werkplek-, server- en netwerkbeheer
  • Clouddiensten
  • Websitehosting, domein- en managed (webshop-) servers
  • Telecommunicatie: VoIP, mobiele (data-) diensten

 

En mochten wij een bepaalde dienst niet zelf leveren, dan weten wij wel bij wie we wel moeten zijn. We vinden het zelf een rotwoord, maar het ontzorgen van de klant is het waar het bij ons om gaat!